Co warto sprzedawać w internecie?
E-commerce w ostatnich latach notuje rekordowe wyniki. Wydawać by się mogło, że wyhamowanie światowej pandemii może negatywnie odbić się na wynikach sprzedaży internetowej. Nic bardziej mylnego - nasze przyzwyczajenie do robienia zakupów z perspektywy własnego laptopa czy telefonu rośnie z każdym rokiem, niezależnie od sytuacji epidemiologicznej w danym kraju.
Dla klientów biznesowych
Bardzo duża część klientów ma wrażenie, że rynek e-commerce opiera się w dużej mierze na klientach indywidualnych. Prawda jest jednak taka, że zakupy odzieży, obuwia czy sprzętu AGD są zachciankami, których nie musimy spełnić. W przypadku klienta biznesowego jest kompletnie inaczej. Nie da się ukryć, że bez niektórych produktów wiele firm po prostu nie będzie w stanie produkować swoich dóbr. Powstaje z tego powodu pewnego rodzaju efekt domina, na którego końcu mamy wyższe ceny na półkach sklepowych. Takie produkty jak farby epoksydowe, podajniki czy pompy ciepła generują bardzo duże zyski. Nie ze względu na klientów indywidualnych, ale przede wszystkim partnerów biznesowych. Warto również pamiętać o tym, aby budować z nimi długofalową relację.
Rozmaite promocje
Na każdym polu możemy zachęcić klienta rozmaitymi udogodnieniami po to, aby wybrał właśnie nasz produkt. Ta rada nie odnosi się tylko i wyłącznie do rynku sprzedaży internetowej, ale także do tradycyjnej. Nie da się ukryć, że dużą popularnością cieszą się karty lojalnościowe - zdobywanie punktów za regularne zakupy produktów lub usług pozwalają na odblokowanie promocji lub łatwiejszych zakupów. Największą furorę robią jednak popularne wielosztuki. Nie ma znaczenia, czy sprzedajemy energetyki, buty do biegania czy honiton - zestaw w atrakcyjnej cenie praktycznie zawsze przyciągnie uwagę zarówno klienta indywidualnego, jak również biznesowego.
Do rąk własnych
Drzwi do mieszkania stoją szeroko otworem dla każdego kuriera. Jest on traktowany niczym mityczny Hermes lub średniowieczny posłaniec dobrych wiadomości. Firmy kurierskie prześcigają się w polepszaniu jakości swoich usług, dzięki czemu jesteśmy w stanie zdecydowanie szybciej otrzymywać interesujące nas produkty. Oprócz tego warto wspomnieć o możliwości zostawienia paczki przez kuriera w specjalnym automacie, z którego możemy odebrać przesyłkę w późniejszym terminie.